Een actiepagina aanmaken en beheren

Wat is een actiepagina?

Een actiepagina is een persoonlijke sponsorpagina op deze website die je kunt gebruiken om sponsorgeld op te halen. Op de actiepagina kunnen mensen aan je doneren. Deze pagina kun je natuurlijk makkelijk verspreiden binnen je eigen online netwerken. Je kunt een actiepagina aanmaken onder de Bedrijfspagina van jullie bedrijf.

Alleen of met een groep

Je kunt een individuele actie opzetten, maar je kunt dat ook met een groep doen. Bijvoorbeeld met je afdeling, projectgroep enzovoorts. Met je groep krijg je dan een teampagina waarop teamleden zich kunnen aanmelden. Ieder teamlid heeft dan ook nog een eigen, persoonlijke pagina.

Actiepagina aanmaken

Je kunt een actie aanmaken door 'Doe mee' te klikken en te vervolgens te kiezen voor 'Neem deel aan een bestaande actie van een bedrijf' (als je met een bedrijfsteam mee wilt doen aan één van onze evenementen kies je de andere optie). Kies in het volgende scherm het betreffende bedrijf waarna je vervolgens stap voor stap je actiepagina aanmaakt. Allereerst worden contactgegevens van je gevraagd. Daarna wordt gevraagd of je een individuele actie start, een teamactie wilt aanmelden of je wilt aansluiten bij een al aangemelde teamactie. Tot slot vragen we wat je streefbedrag is voor je geldinzamelactie, de titel die boven je actiepagina komt, je motivatie om de actie te starten en eventueel één of meerdere afbeeldingen voor op je actiepagina. Deze tekst en afbeeldingen komen op je pagina te staan.

Vervolgens ontvang je een e-mail om je inlogaccount aan te maken voor deze site. Met dit inlogaccount kan je daarna linksbovenaan de website inloggen en toegang krijgen tot de beheeromgeving ('dashboard') van deze site.

Actiepagina instellen en beheren via dashboard

Via het dashboard kan je je actiepagina beheren. Onder het menu 'Content' staan de opties om teksten, afbeeldingen, video's aan je pagina toe te voegen of te wijzigen. Je kunt evt. ook logo's toevoegen van (andere) bedrijven die je gesponsord hebben. Ook kan je nieuwsberichten toevoegen aan je pagina. Zo kan je iedereen via een blog op de hoogte houden van je vorderingen. Onder het menu 'Instellingen' kan je een aantal zaken instellen, bv. het streefbedrag aanpassen, de datum instellen waarnaar op je pagina afgeteld wordt (dat kan bv. de datum zijn waarop je de actie doet) en ook je actie sluiten. Tot slot kan je onder het menu 'Donaties' zien wie je sponsors zijn.